Sommarn går så fort

Det kan inte vara sant att sommarn snart är över. Som jag såg fram emot just den här sommarn och som jag hatade förra vintern. Nu är det snart dax igen:-( Förr brydde jag mig inte så mycket, tyckte om alla årstider men nu... orkar inte frysa mer, orkar inte klä på mig en massa kläder, orkar inte, orkar inte.... A ja hösten är faktiskt mysig på sitt sett och sen får vi bara hoppas på en mildare vinter även om jag tror den här blir värre :-O

Okej, slutklagat. Jag sitter och dricker en kopp kaffe, vi har precis gjort våra morgonrutiner och nu har Wilmer somnat i vagnen. A ni hörde rätt, vi börjar faktiskt få lite rutiner.
Wilmer vaknar oftast vid åttatiden. Pigg och glad, sprattlar och jollrar och vill gärna komma upp och hoppa på min mage. Idag läste vi en bok, Den Vita Barnkammarboken, mycket intressant läsning.
Sen klädde vi på oss, Wilmer fick sitta i sin älskade BabyBjörn, framåtvänd, vi ger Chillie frukost, öppnar ytterdörren och säger godmorgon till Ior som nästan alltid sover ute på sommarn. Ior springer in och krockar med Chillie som är på väg ut men tvärvänder för att vakta sin mat så inte Ior äter upp den. Hon har fortfarande inte fattat att Ior inte bryr sig om hennes mat. Det blir alltid nån slags tumult i hallen, hund snubblar över katt, katt ramlar och hund flyger upp i luften i nån slags tvärvändning, skorna på golvet flyger runt och blir utspridda i hela hallen.

Retstickan Ior spanar in Chillies mat..

Vi går och öppnar till hönorna som alltid har bråttom ut, dom står i kö i luckan och om nån tar lite tid på sig blir det ett jäkla kackel i hönshuset. Berit (den efterblivna hönan) springer vilse i sin egen skog och för ett jäkla liv. Jag, Wilmer, Chillie, Agda, Rut, Isa, och Doris tittar frågande mot skogen och undrar vad hönshjärnan håller på med. Wilmer studerar alltsammans mycket noga, ser och lär.
Vi tar en lite prommis med Chillie, hon kan inte bajsa om inte nån följer med så vi gör henne sällskap en bit på vägen. Solen skiner och vi försöker njuta av dom sista värmande sommarsolstrålarna.
Vi går in och kokar ägg och fixar frukost till mamman och Wilmer börjar bli trött. Jag lägger honom i vagnen och han somnar.. skönt, känns som att han kommer sova ett par timmar nu. Bara att passa på att göra allt som ska göras. Även fast jag helst av allt bara borde sova. Inte sovit en hel natt sen november och sista veckorna har vart helt värdelösa med en liten bebis som sprattlar och snuttar värre än nånsin. Tro kanske att det börjar komma tänder.. hm...

Här kommer några av dom senaste bilderna:


Gullunge


Wilmer ääääälskar att åka ATV


Kantareller i stora lass. Hönorna är mycket nyfikna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0